Godnatt!

Idag har varit en knepig dag. Ni förstår att jag släppte ut min misse i söndags eftermiddag, och på kvällen vägrade han komma in. På måndagen var ju jag och kollade på luciatåg samt på stan. Men när jag väl kom hem så spenderade jag hela kvällen och natten till att leta efter Sebbe, men jag hittade honom inte. Usch, han är ju min bebis så jag vart så orolig. Så idag när jag vaknade ringde jag polisen och berättade att Sebbe försvunnit. Dom ger mig då ett tips om att en kvinna hade sett Sebbe vid konsum igår. Jag får hennes nummer och ringer henne. Då visar det sig att hon hade tagit med Sebbe HEM igår, och hon bor på stockfallet :O

Visst jag blev så lättad och glad över att jag inte behövde oroa mig, utan visste att han mådde bra. Hon fick mångra kramar och tack av mig. MEN faktum kvar står. Varför tar man med sig en katt hem på eftermiddagen från norrstrand när man själv bor på stockfallet? "han va inte ett dugg varm" sa hon (vilket oxå var hennes enda anledning), eeeeh va? är det så konstigt? han är ute och det snöar? uppfatta mig inte fel nu, jag är tacksam. Men han hade ju kommit hem igår när jag var ute och ropa på honom om hon inte hade tagit honom, right?

Idag har i alla fall jag och sebbe legat i vardagsrummet och bara myst framför tvn under ett stor täcke. Såna dagar behövs också ibland :) god thaikyckling har jag oxå ätit, det tackarrrrrrrrrrrrrrr vi för. godnatt.




Ps. Sthlm i helgen, wieeeeehoowwwöö _:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0