Konsten att orka.

Okej, idag har jag varit och dolat som fan i min lägenhet, det kommer nämligen en kille och antagligen ska komma och kolla på den imorgon :) och han sa att han kunde flytta in när som helst. Så FÖRHOPPNIGNSVIS är den borta tills 1 nov ! (peppar peppar)

Gjort ett tappert försök att skriva ansökan till komvux idag, grejen är att jag inte har någon riktigt bra anledning till att börja plugga. Och jag måste ju faktiskt skriva något, för tänk om dom inte tar imot min ansökan då? En fika på stan med Christoffer förut, it was cosyy. Nu har jag tryckt makaroner, creame fraiche och ketchup nyss, uuhaameja vilken bra husmor jag är haha.

Ni ska få se bilder nu oxå på mitt nya sovrum :)





Ps, En aningen blått kanske....

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är just det där jag inte orkar med. Då mår jag dåligt...Öhm, i min värld handlar inte mitt inlägg om vad varken, du, jag eller någon annan känner inför att titta på dom. Det handlar om ett antal stackars små barn som blivit misshandlade till döds. Ja jag mår dåligt när jag ser dom och vet du vad, det är bra. Det är smärtan i filmerna som gör att jag vill vara en bra mamma, som gör att jag vill förhindra att sådana saker händer. Och jo, om folk vågade lägga sig i mer..överallt i världen så skulle saker och ting kanske bli bättre. Det är inte fel att må dåligt och sen använda den ångesten och smärtan till att göra något gott. Så länge folk inte tittar innebär de att de vänder ryggen till och låter saker och ting fortgå...precis som förut.

Sorry att det där lät som värsta påhoppet men det är så jag känner....Puss

2009-10-21 @ 19:19:56
URL: http://sandranylen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag fattar hur du menar men jag vet att när de flesta människor hör om sånt här så säger dom, Åh stackars små barn, hur kan någon göra så och i nästa andetag är det glömt. För att folk ska vilja hjälpa så måste de först fatta vad det handlar om och det gör man inte fullt ut om man inte sett det...Visst att detta handlar om barn från usa men det händer i sverige varje dag med...utan att någon som jag känner varken ser, hör eller än mindre gör något åt det. Inte ens de riktigt uppsatta vet vad det handlar om egentligen för de gör som de flesta andra och stoppar huvudet i sanden och tänker på något annat för de vill inte bli inblandade och de vill inte må dåligt.

Jag är inte heller sur..inte ett dugg. Älskar dig jag ;) Puss

2009-10-21 @ 23:22:43
URL: http://sandranylen.blogg.se/
Postat av: Mami

Oj, det var BLÅTT! =) Men fint ändå. Puss puss!

2009-10-23 @ 13:41:13
URL: http://kiraangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0